Fiecare cu jobul lui

Ca să evităm situații neplăcute atunci când vrem să organizăm un eveniment sau o campanie, cel mai bine ar fi să ne documentăm în legătură cu invitații sau speaker-ii, să știm cum preferă să fie prezentați, dar mai ales care este titlul pe care îl preferă în dreptul numelui. La cadrele didactice din învățământul superior este destul de clar, însă la reprezentanții media cum le spunem?

Dacă încercăm să delimităm clar termenii de blogger și jurnalist, găsim câteva diferențe evidente. Spre exemplu, jurnaliștii au domenii de activitate bine stabilite, iar prin natura jobului sunt obiectivi în articolele lor; bloggerii decid domeniile principale pe care se axează în conținut în funcție de public și sigur sunt subiectivi prin natura suportului pe care scriu.

Jurnaliștii au o facultate a lor, pe când bloggerii (rectificare) abia în 2009 și-au înființat o ,,Școală de blog” , iar diplomele cel mai probabil că nu pot fi co(u)mpa(ă)rate.

Dacă citim profilul unui jurnalist, care ulterior și-a făcut și un blog, la ocupație va scrie prima oară jurnalist, apoi blogger- asta în cazul în care are succes în blogosferă, ceea ce înseamnă că marea majoritate consideră că a fi blogger ori e un job alternativ, pe lângă alt job, ori că blogging-ul este un hobby, o pasiune sau o necesitate în profesia de jurnalist.

Pe de altă parte, în Statele Unite, bloggerii invitați la evenimente au ecusoane pe care este scris ”blogger”/ ”press”.

Bottom line is: cunoaștem diferența dintre bloggeri și jurnaliști, însă, ca specialiști în PR ar trebui să știm că mulți dintre jurnaliști, mai ales veteranii, au o atitudine aproape negativă față de bloggeri, au mândria lor și s-ar putea să fie indignați dacă sunt confundați sau puși laolaltă cu micuții mâncători de SEO.

Că tot veni vorba, mi-ar fi plăcut să merg la evenimentul ăsta și să observ detaliile.

Anunțuri

2 responses

  1. Școala de Blog nu a apărut acum, a apărut în 2009 și e o școală pe bune: presupune o serie de workshopuri intensive (cu teme pentru acasă și tot tacâmul) care încearcă să aducă o mână de studenți la nivelul la care să poată face o treabă serioasă, dacă nu profesionistă, pe blog. Tocmai de aceea am ales în special studenții la facultăți cu profil de comunicare, care să aibe deja o legătură cu domeniul (scrisul).

    Nu cred că am înțeles exact mesajul atricolului tău, dar mersi de mențiune.

    • Departe de mine ideea că Școala de Blog ar fi ceva neserios, din contră, am vrut să pun accentul pe diferența dintre bloggeri, specialiști în PR și jurnaliști, iar mesajul se referea la faptul că cei care scriu pe blog nu sunt întotdeauna luați în serios, în comparație cu jurnaliștii.
      PS: Și eu am învățat ”cam cu ce se mănâncă” blogging-ul tot la un fel de școală de blog vara trecută, la super-băieții de la Dream Production și vorbesc în cunoștință de cauză.

      Anyway, mersi de mesaj.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s